Porsche 918 Spyder
Motoryzacja od jakiegoś czasu nabrała nowy kurs, który nazywa się auta hybrydowe. Samochody wspomagane napędem elektrycznym nie są już tylko uzupełnieniem oferty , ale stają się flagowymi produktami wielkich koncernów.

Tak jest również w przypadku najnowszego Porsche. Podczas targów we Frankfurcie inżynierowie ze Stuttgartu zaprezentowali produkcyjną wersję swojego flagowego modelu. Za napęd odpowiada centralnie umieszczony silnik V8 o pojemności 4.6-litra i mocy 608 KM, wspomagany dwoma motorami elektrycznymi (jeden z przodu, drugi z tyłu samochodu) generującymi odpowiednio 154 i 124 KM. W sumie auto dysponuje 887 KM i rozpędza się do 100 km/h w 2,8 s. Prędkość maksymalna to 340 km/h.
Moc przenoszona jest poprzez dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię biegów do osi przedniej, podczas gdy auto porusza się jedynie przy pomocy silników elektrycznych lub na wszystkie cztery koła, gdy do akcji włącza się silnik spalinowy. Tak doskonałe połączenie sprawiło, iż auto pokonało tor Nürburgring w rekordowo krótkim czasie, wynoszącym 6 minut i 57 sekund.
Porsche postanowiło również uszczęśliwić ekologów. Używając wyłączne silników elektrycznych, samochód dysponuje maksymalną prędkością 150 km/h i potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 s. Producent deklaruje, iż 918 Spyder zużywa zaledwie od 3,0 do 3,3 litra benzyny na każde przejechane 100 km. Decydując się na ten model, trzeba przygotować co najmniej 3 mln zł.
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował artykułu
Jeżeli masz ochotę wyrazić swoją opinię bądź pierwszy!