Kolejny rekord okrążenia Mégane R.S. 275 Trophy-R na Nürburgringu

#Under8... Zespół pracowników Renault Sport mocno zaangażował się w to wyzwanie. Najbardziej sportowy model Mégane ma na swoim koncie już trzeci rekord toru na słynnej północnej pętli Nordschleife.

Wyczynu tego dokonało Mégane R.S. 275 Trophy-R – najnowsza seria limitowana tego modelu o radykalnie sportowym charakterze.

Po rekordzie Mégane R26.R w 2008 roku i Mégane R.S. Trophy w roku 2011, inżynierowie Renault Sport nie dali Hiszpanom długo nacieszyć się wynikiem ustanowionym przez Seata Leona Cupre 280. Hiszpański hatchback za kierownicą którego siedział Jordi Gene pokonał „zielone piekło” w czasie 7 minut i 58 sekund. Z wynikiem 7’54’’36, Mégane R.S. 275 Trophy-R zapisało się w annałach toru Nürburgring zaraz po swojej oficjalnej prezentacji.



Radykalnie sportowa seria limitowana gotowa rzucić wyzwanie każdemu torowi. Mégane R.S. 275 Trophy-R jest dwumiejscowym sportowym modelem, opracowanym na bazie najnowszego Mégane R.S. 275 Trophy. Ta nowa, wyjątkowa seria limitowana Renault Sport ma supersportowe wyposażenie stosowane zazwyczaj w samochodach wyczynowych i o 101 kilo mniejszą masę, aby zapewnić wyższe osiągi.


Standardowa wersja Mégane R.S. 275 Trophy-R jest wyposażona w zawieszenie Cup z samoblokującym się mechanizmem różnicowym, silnik benzynowy 2.0 l R.S. o mocy zwiększonej do 275 koni, tytanowy układ wydechowy Akrapovic, jednodrożne regulowane amortyzatory „Öhlins Road&Track” ze sprężynami z kompozytów oraz opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 dostosowane do tego modelu.


Mégane R.S. 275 Trophy-R nie ma tylnej kanapy. Z przodu znajdują się sportowe fotele Recaro Pole position z poliwęglanu, o 42 kg lżejsze od montowanych w standardzie. Są one wyposażone w 3-punktowy pas bezpieczeństwa. W ofercie akcesoriów dostępna jest 6-punktowa uprząż z zapięciem lotniczym. Specjalny drążek oraz siatki chronią pasażerów przed przesunięciem się bagażu.


Dla amatorów jazdy na torze, którzy chcą zyskać kilka cennych sekund na okrążeniu dostępny jest akumulator litowo-jonowy, pozwalający obniżyć masę auta o kolejnych 16 kg. Mocne hamowanie zapewni specjalny zestaw hamulców, również przyczyniający się do zmniejszenia masy samochodu. Mégane R.S. 275 Trophy-R jest wyposażone w hamulce tarczowe wykonane ze stali i aluminium o średnicy 350/28, o 3 kg niższej masie. Te hamulce Renault Sport, doskonale dostosowane do intensywnego użytku na torze, zapewniają natychmiastową reakcję samochodu.


Na dopracowanie ustawień tej serii limitowanej o wyjątkowych zaletach dynamicznych poświęcono setki godzin testów we Francji, Hiszpanii i Niemczech.

Nowy rekord pobity przez Mégane R.S. 275 Trophy-R jest już kolejnym dowodem know-how firmy Renault Sport Technologies w zakresie projektowania wyjątkowych sportowych samochodów dostępnych dla wszystkich pasjonatów.

Źródło: Renault

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował artykułu

Jeżeli masz ochotę wyrazić swoją opinię bądź pierwszy!

Napisz komentarz

Proszę podaj swój nick
@
We'll never share your email with anyone else.

Polecamy

ŠKODA przyjmuje wyzwanie TOYOTY

ŠKODA prezentuje napędy hybrydowe dla nowej generacji modelu OCTAVIA. Czy zagrozi pozycji Corolli?

Czytaj ...
Renault KWID

Światowa premiera renault KWID Racer oraz Renault KWID Climber podczas salonu samochodowego New Delhi

Czytaj ...
Test Peugeot 508 1.6 THP

Peugeot 508 - Francja elegancja?

Czytaj ...
Seat Ibiza 1.2 TSI

Seat Ibiza większości osób kojarzy się z małym hatchbackiem o zadziornym charakterze oraz nieprzeciętnym designie. W przypadku piątej generacji tego auta nic się nie zmieniło. Samochód wygląda bardzo świeżo i agresywnie.

Czytaj ...

Ulubione

Kolejny rekord okrążenia Mégane R.S. 275 Trophy-R na Nürburgringu

#Under8... Zespół pracowników Renault Sport mocno zaangażował się w to wyzwanie. Najbardziej sportowy model Mégane ma na swoim koncie już trzeci rekord toru na słynnej północnej pętli Nordschleife.

Czytaj ...
Ewolucja silników benzynowych ŠKODY

Od siedmiokonnego silnika z początku XX wieku, po 220-konne TSI w roku 2014.

Czytaj ...
Momencik! 🍪 Używamy ciasteczek, aby analizować ruch na stronie i zapewnić Ci lepsze doświadczenia. Kontynuacja oznacza zgodę na ciasteczka. Zobacz więcej