20 razy większe ryzyko

Statystyki pokazują, że ryzyko śmierci na drodze dla motocyklisty jest 20 razy większe niż dla kierowcy czy pasażerów samochodu.


W Unii Europejskiej ginie rocznie ponad 6500 użytkowników jednośladów*. Trenerzy Szkoły Jazdy Renault radzą, jak zminimalizować ryzyko wypadku z udziałem motocyklistów.

Niezależnie od tego, kto spowodował wypadek, motocykliści płacą zdecydowanie wyższą cenę za błąd na drodze niż kierowcy samochodów. Motocyklisty nie chroni karoseria i rozbudowane systemy bezpieczeństwa montowane w samochodach. Warto o tym pamiętać – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. Podczas wypadku u motocyklistów najczęściej występują urazy głowy, nóg oraz kręgosłupa.

Motocykle ze względu na swój kształt i rozmiar oraz możliwość uzyskania gwałtownego przyspieszenia są często niewidoczne w lusterkach kierowców samochodów lub zauważane zbyt późno. W okresie wiosenno-letnim warto kilka razy spojrzeć w lusterka przed wykonaniem manewru. Bardzo pomocny może też się okazać zmysł słuchu. Często motocykl wcześniej usłyszymy niż zobaczymy – radzą trenerzy Szkoły Jazdy Renault.
Włączone światła mijania zwiększają widoczność tych pojazdów. Motocykle mają obowiązek ich używania przez cały rok, przez całą dobę. Badania wykazały, że ten przepis zmniejsza liczbę wypadków spowodowanych złą widocznością nawet o 16%*.
Prowadzący motocykle często hamują wytracając prędkość poprzez redukcję biegów, a to oznacza, że nie otrzymamy sygnału świetlnego świadczącego o hamowaniu. Dlatego tak istotne jest zachowanie odpowiedniej odległości samochodu do motocykla – dodają trenerzy.

* Motorcycles – European Commission (ec.europa.eu)

Źródło: Szkoła Jazdy Renault

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował artykułu

Jeżeli masz ochotę wyrazić swoją opinię bądź pierwszy!

Napisz komentarz

Proszę podaj swój nick
@
We'll never share your email with anyone else.

Polecamy

ŠKODA przyjmuje wyzwanie TOYOTY

ŠKODA prezentuje napędy hybrydowe dla nowej generacji modelu OCTAVIA. Czy zagrozi pozycji Corolli?

Czytaj ...
Renault KWID

Światowa premiera renault KWID Racer oraz Renault KWID Climber podczas salonu samochodowego New Delhi

Czytaj ...
Test Peugeot 508 1.6 THP

Peugeot 508 - Francja elegancja?

Czytaj ...
Seat Ibiza 1.2 TSI

Seat Ibiza większości osób kojarzy się z małym hatchbackiem o zadziornym charakterze oraz nieprzeciętnym designie. W przypadku piątej generacji tego auta nic się nie zmieniło. Samochód wygląda bardzo świeżo i agresywnie.

Czytaj ...

Ulubione

20 razy większe ryzyko

Statystyki pokazują, że ryzyko śmierci na drodze dla motocyklisty jest 20 razy większe niż dla kierowcy czy pasażerów samochodu.

Czytaj ...
Momencik! 🍪 Używamy ciasteczek, aby analizować ruch na stronie i zapewnić Ci lepsze doświadczenia. Kontynuacja oznacza zgodę na ciasteczka. Zobacz więcej